Opis
Gra karciana .zawartość: 50 kart (24 karty ,,opowieści"" + 10 kart z wilkiem +8 kart z myśliwym w lesie + 8 kart z wilkiem w lesie).Cel gry- Być pierwszym,który,korzystając z kart,,opowieści"" ułoży w całość historie o czerwonym kapturku.Walory edukacyjne:gra ucząca taktyki,ćwicząca wyobrażnię. Cel gry- Być pierwszym , który korzystając z kart ,,opowieści"" ułoży w całość historie o czerwonym kapturku . Przygotowania-na środku stołu ułożyć w okręgu 8 dowolnych kart, przedstawiających wilka w lesie bądź leśniczego w lesie, obrazkiem do dołu. Pozostałe 8 kart z obrazkiem ,,lasu"" położyć na stosiku pośrodku utworzonego okręgu z kart. Potasować razem 34 kary (24 kary ,,opowieści i 10 kart z wilkiem) i rozdać po 3 dla każdego z graczy, reszta kart utworzy talię do grania. Reguły gry- Zaczyna najmłodszy z graczy. Podczas każdej kolejki gracze mają 3 opcje ruchu:- położyć przed sobą kartę ,,opowieści"" z jakimkolwiek numerem , oprócz karty z numerem 6 która musi być grana na końcu.-zwrócić jedna z 3 swoich kart z powrotem do talii kart ( odkładamy ja zawsze pod spód talii)- spróbować wygrać kartę opowieści , wyłożona przez przeciwnika poprzez położenie na niej karty z wilkiem. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji , wówczas gracz , na którego kartę został położony ,,wilk"" , stara się uchronić swoja kartę , odwracając jedna z kart z obrazkiem lasu tworzących okrąg . Zanim się to stanie gracz ,,broniący"" swojej karty , musi unieść ręce nad okrąg kart i powiedzieć wierszyk : ,, Kiedy wilka gdzieś poniesie, bawimy się w lesie. Kiedy wróci na swe włości , pożre nas w całości."" następnie gracz odwraca jedna z kart ,,lasu"" tworzących okrąg i jeśli: - odwrócona karta przedstawia wilka w lesie , gracz ,,broniący"" swojej karty opowieści , traci ją na rzecz przeciwnika , który położył wcześniej kartę wilka na wybrana kartę ,,broniącego"" . Wygrywający może dzięki zdobytej karcie zacząć układać swój rząd kart opowieści , bądź dołożyć ją do już posiadanych kart , uzupełniając swoja opowieść .Karta wilka wraca na spód talii. -odwrócona karta przedstawia leśniczego w lesie, gracz ,,broniący"" krzyczy ,,bang"" i wilk zostaje zabity , a karta obroniona. Karta wilka wraca na spód talii. Zawsze po skończonym ruchu , gracze muszą dobrać kartę z talii kart , tak aby ,,na reku"" mieli zawsze 3 karty .Gra toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zawsze kiedy z koła kart ,,lasu"" jedna z kart zostaje odkryta , musi być zastąpiona kolejna karta ze stosika znajdującego się pośrodku okręgu utworzonego przez karty ,,lasu"". Odwrócona karta wraca na spód stosiku. Koniec gry- wygrywa ten z graczy , który jako pierwszy ułoży całe opowiadanie składające się z 6 kart ,,opowieści"". Wiek dziecka :4-7 lat. Wielkość opakowania :11,7 x 8,5 x 2,8 cm