Opis
• Wyjątkowy i prestiżowy projekt: wszystkie kantaty Handela. Część 3 prezentuje wielkoformatową Kantatę Aminta & Fillide, napisaną przez młodego Handela w Rzymie, opowiadającą historię pasterza zdobywającego miłość nieufnej nimfy.
• Wykonanie Contrasto Armonic i Marco Vitale opierające się na szczegółowym badaniu naukowym i zagrane na instrumentach z epoki jest pełne „handelskiego” dramatu i wirtuozerii. Śpiewacy są absolutnie cudowni, Stephani True jest jednym z najlepszych współczesnych sopranów barokowych.
• Załączone całkowite teksty wraz z przypisami Marco Vitale, wyjaśniającymi tło, historię i źródła tej cudownej muzyki.
Ta dramatyczna kantata jest jednym z najwcześniejszych dzieł Handela skomponowanym dla jego włoskiego patrona Markiza Francesco Maria Ruspoli. Prawdopodobnie pierwsze wykonanie miało miejsce w roku 1707, mniej więcej w tym samym czasie jak jego La Resurrezione. Handel spotkał się z Corellim i słyszał muzykę Aleksandro Scarlattiego, a jego umiejętności kompozytorskie znacznie się w skutek tego poszerzyły. Co więcej, rozkwitła jego umiejętność wyrażania w muzyce emocji poza słowami oraz tworzenia w pełni zarysowanych postaci, która później będzie wyróżniać go jako jednego z największych kompozytorów operowych.
Chociaż Handel miał do dyspozycji wielkie siły orkiestralne we Włoszech, zapis nutowy dla tej delikatnej opowieści o pasterzu, który w końcu zdobywa miłość nimfy grającej trudną do zdobycia, jest w mniejszej skali, idealny dla rozgrywającego się dramatu.
To nagranie wykorzystuje oryginalną wersję zapisu nutowego Handela, uważaną przez Marco Vitale za silniejszą niż wersja poprawiona.