Opis
Książka stanowi nowoczesne kompendium wiedzy z zakresu organizacji i techniki handlu zagranicznego. Autorzy uwzględnili w niej zmiany zachodzące w tej sferze biznesu międzynarodowego, powodowane przede wszystkim zjawiskami związanymi z globalizacją i regionalizacją (m.in. zostały przedstawione nowa wersja międzynarodowych formuł handlowych oraz zmiany w praktyce polskiego handlu zagranicznego związane z członkowstwem w Unii Europejskiej).
Najważniejsze problemy omówione w niniejszej książce to:
formy handlu zagranicznego,
rodzaje pośredników w handlu zagranicznym,
narzędzia regulacji i organizacji handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie,
rozliczenia transakcji i sposoby ich finansowania,
cła i procedury celne,
transport i spedycja oraz ubezpieczenia w obrocie gospodarczym z zagranicą,
ryzyko i sposoby jego ograniczania,
zagadnienia arbitrażu międzynarodowego,
teorie wymiany międzynarodowej oraz korzyści z niej wynikające.
Większość autorów podręcznika to pracownicy Katedry Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu posiadający również doświadczenie w praktycznej realizacji transakcji handlowych.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnego typu oraz pracowników przedsiębiorstw i instytucji związanych z handlem międzynarodowym.