Opis
Autorzy uwzględnili w niej zmiany zachodzące w tej sferze biznesu międzynarodowego, powodowane przede wszystkim zjawiskami związanymi z globalizacją i regionalizmem (m.in. zostały przedstawione nowa wersja międzynarodowych formuł handlowych oraz zmiany w praktyce polskiego handlu zagranicznego związane z członkostwem w Unii Europejskiej).
Najważniejsze problemy omówione w niniejszej książce to:
· formy handlu zagranicznego,
· rodzaje pośredników w handlu zagranicznym,
· narzędzia regulacji i organizacja handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie,
· rozliczenia transakcji i sposoby ich fi nansowania,
· cła i procedury celne,
· transport i spedycja oraz ubezpieczenia w obrocie gospodarczym z zagranicą,
· ryzyko i sposoby jego ograniczania,
· zagadnienia arbitrażu międzynarodowego,
· teorie wymiany międzynarodowej oraz korzyści z niej wynikające.
Większość autorów podręcznika to pracownicy Katedry Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu posiadający również doświadczenie w praktycznej realizacji transakcji handlowych.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnego typu oraz pracowników przedsiębiorstw i instytucji związanych z handlem międzynarodowym.