Opis
W kalejdoskopie dziejów. Czasy nowożytne Podręcznik - specjalnie opracowana, umożliwiająca realizację Podstawy programowej nowa na rynku edukacyjnym, przyjazna uczniom seria podręczników do historii w gimnazjum.
Jest to seria, która sprawi, że lekcje historii staną się wspaniałą podróżą w czasie, a uczniowie będą doskonale przygotowani do egzaminu gimnazjalnego oraz do dalszego etapu nauczania.
Walory podręcznika:
- zgodność z Podstawą programową;
- jasna, klarowna nieprzeładowana wiedzą encyklopedyczną narracja;
- treści dostosowane do wieku i percepcji uczniów;
oraz
- każdy dział tematyczny otwiera wprowadzenie sytuujące wydarzenia, zjawiska i procesy historyczne w czasie i przestrzeni;
- wsparciem dla ucznia są taśmy chronologiczne i czytelnie, przejrzyste mapy z poleceniami odwołań do map fizycznych regionów, dając możliwość holistycznego traktowania prezentowanych zagadnień;
- do ilustracji oraz licznych cytatów ciekawych tekstów źródłowych, zgodnie z założeniami współczesnej dydaktyki, są pytania kształcące umiejętność analizowania tekstów kultury i pozyskiwania wiedzy nie tylko z wykładu autorskiego;
- pod każdym tematem zamieszczono pytania i polecenia kształcące umiejętności: porządkowania wiedzy, rozumienia ciągłości i rozwoju cywilizacyjnego i kulturowego, wyjaśniania związków przyczynowo-skutkowych, formułowania argumentów, wniosków, dokonywania ocen z punktu widzenia współczesności, poszukiwania wiedzy z różnych źródeł, w tym z Internetu;
- każdy temat zakończony jest poleceniem: Zapamiętaj!, które wskazuje na ważne zagadnienia zawarte w treści;
- przypisy (wyjaśniające pojęcia, nazwy, terminy historyczne), przyzwyczajają uczniów do korzystania z tekstów popularnonaukowych i naukowych;
- pytania z tzw. historii alternatywnej uczą myślenia historycznego, przewidywania skutków podejmowanych działań i poczucia odpowiedzialności;
- dyskretna, elegancka szata graficzna czyni podręcznik czytelnym, łatwym w odbiorze, atrakcyjnym wizualnej;
- daje możliwość szybkiego wyszukiwania potrzebnych treści.