Opis
Zgnilizna rośnie w siłę. Niszczy wszystko, co stanie jej na drodze, siejąc przerażenie w całym świecie Rajlegu. Wydaje się, że nic już nie jest w stanie go ocalić. Zaciekli wrogowie, widząc bezsens prowadzonej wojny, w obliczu wielkiego zagrożenia postanawiają zjednoczyć siły i zacząć wspólną walkę przeciwko Zgniliźnie, która zdaje się być niepokonana. Mocarstwo Wszechbrzeża, Nekropolis i Magiczne Zakony szukają portali prowadzących na inne Liście i płaszczyzny bytu, w nadziei na ucieczkę przed okrutną plagą. Alchemik Ksarbirus, gnom Braber, sidcha Neiss i była Gończa Stein w pogoni za porywaczami Terna trafiają na Zaczarowaną Wyspę - Szmaragd, siedzibę tajemniczego ludu noori. Tam odnajdują legendarną Wieżę Zaćmień, w której, jak sądzą, więziony jest dhuss. Tymczasem Tern i Aliedora, którym udało się uciec z niewoli, na wyspie szukają sposobu pokonania Zgnilizny, licząc na to, że uda im się przekonać Mędrców Szmaragdu, żeby ci udzielili im pomocy w walce z gnilną zarazą. Nieuchronnie zbliża się moment, w którym rozstrzygną się losy świata na Liściu Wielkiego Drzewa. Starożytni władcy Rajlegu - legendarne Siedem Zwierząt - powracają na ziemię, którą kiedyś opuścili. Czy jednak chcą ją ocalić, czy może ostatecznie pogrążyć w nicości? Czym naprawdę okaże się straszliwa Zgnilizna? W obliczu ostatecznej klęski bohaterowie jednoczą siły, gotowi na wszystko, żeby tylko ocalić swój świat i jego mieszkańców. Nadchodzi decydująca chwila