Opis
Monografia podejmuje niezwykle aktualną, zwłaszcza w rzeczywistości pokryzysowej, ale także istotną dla funkcjonowania rynku finansowego oraz uczciwego i rzetelnego kształtowania relacji umownych instytucji finansowych z klientami problematykę obowiązków informacyjnych na tym rynku — zarówno w wymiarze publicznoprawnym, jak i prywatnoprawnym. Jest ona zaprezentowana przez Autorów z różnych perspektyw i punktów widzenia (prawnego i ekonomicznego, teoretycznego i praktycznego) oraz w różnych wymiarach, w świetle regulacji i działań podejmowanych aktualnie przez organy i instytucje publiczne. Po raz pierwszy w literaturze krajowej podjęta została tak obszerna i wielowymiarowa analiza obowiązków informacyjnych na rynku finansowym.
Zebranie w jednej publikacji wypowiedzi specjalistów z różnych dziedzin na temat obowiązku transparentnej informacji na rynku finansowym jest godne aprobaty, zwłaszcza że problematyka jest stosunkowo nowa i mało jeszcze na ten temat bardziej wyczerpujących opracowań. (…) Z lektury monografii wyłania się cała gama ciekawych problemów prawnych, ekonomicznych i organizacyjnych związanych z informacją na rynku usług finansowych. Poszczególne wypowiedzi specjalistów wchodzą głęboko w omawiane przez siebie aspekty tej problematyki, mające zresztą często wzajemne powiązania. Mocno wyspecjalizowane spojrzenie na problemy związane ogólnie z informacją na rynku finansowym, jakie cechuje zwłaszcza opracowania przygotowane przez praktyków, jest przy tym jednym z podstawowych atutów recenzowanej pracy. (…) Stwierdzam, że omawiana monografia stanowić będzie z pewnością ciekawą i wartościową nową pozycję w dorobku piśmiennictwa na temat rynku finansowego (…).
z recenzji prof. dr hab. Eugenii Fojcik-Mastalskiej, Uniwersytet Wrocławski
Podobnych opracowań na rynku nie ma (…). Zaletą pracy jest objętość i szczegółowość ujęcia teoretycznego i praktycznego. Stąd książka może być praktycznym podręcznikiem dla menedżerów, studentów i praktyków. Książka (…) dotyczy aktualnych i istotnych dla polskiej nauki i gospodarki problemów. Poruszone w niej kwestie nie były do tej pory dostatecznie zidentyfikowane w literaturze przedmiotu. Stanowi przez to dzieło o charakterze nowatorskim. W konkluzji stwierdzam, że recenzowana pozycja jest niezwykle wartościowa. Jest to książka przede wszystkim zorientowana na praktyczne i teoretyczne aspekty informacji na rynku usług finansowych. Wszystko to pozwala mi udzielić pozytywnej rekomendacji czytelnikom recenzowanej książki.
z recenzji prof. dr hab. Aleksandra Wernera, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie