Podręcznik do klasy 5 został zaktualizowany pod względem wersji wykorzystywanych aplikacji oraz prezentowanych treści. Zagadnienia przedstawiono w pięciu rozdziałach: Lekcje z aplikacjami, Lekcje w sieci, Lekcje ze Scratchem, Lekcje z arkuszem i Lekcje z multimediami. Dzieci dowiedzą się, jak chronić komputer i dane przed wirusami, poszerzą umiejętności związane z posługiwaniem się edytorami tekstu i grafiki, programem do tworzenia prezentacji oraz arkuszem kalkulacyjnym, będą realizować coraz bardziej zaawansowane projekty w środowisku programowania wizualnego Scratch, nauczą się korzystać z programu pocztowego (w tym wysyłać i odbierać e-maile z załącznikami) oraz programów umożliwiających naukę online, poznają tajniki fotografii mobilnej i edycji zdjęć, nagrywania i modyfikowania dźwięków oraz tworzenia filmów ze zdjęć z audio- i wideonarracją. Dzięki zastosowaniu podejścia problemowego podręcznik zachęca dzieci do samodzielnej pracy i pozwala w efektywny sposób zdobyć kompetencje niezbędne w cyfrowym świecie.
Całość dopasowano do potrzeb i możliwości uczniów, którzy od początku swojej edukacji realizują program według nowej podstawy programowej. Dodatkowo podręcznik wzbogacono o atrakcyjne infografiki. Sprawdzone w praktyce ćwiczenia krok po kroku prowadzą ucznia do celu, a ciekawe zadania dodatkowe inspirują do samodzielnej pracy i rozwijania niezbędnych umiejętności. Nauczyciel może w razie potrzeby łatwo zindywidualizować nauczanie.
Uczeń w klasie 5 pracuje z:
Tematy zajęć nawiązują do codziennych problemów oraz innych przedmiotów. Autorzy - doświadczeni metodycy - proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.
Struktura każdej lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco: