Opis
Podręcznik kontynuuje naukę programowania w wizualnym środowisku Scratch oraz rozpoczyna naukę w językach HTML i Python, wprowadza w zagadnienia algorytmiczne, uczy projektowania i realizowania rozbudowanych prezentacji, tworzenia projektów multimedialnych w edytorze grafiki, rozwija umiejętności edycji tekstu i grafiki, pokazuje sposoby pracy nad wspólnymi dokumentami tekstowymi i graficznymi w internetowej chmurze, zachęca do nauki i rozwijania zainteresowań w sieci oraz pokazuje, jak korzystać z nowych technologii.
Uczeń w klasie siódmej dowie się:
na czym polega praca w chmurze;
czy można wierzyć informacjom zaczerpniętym z internetu; czego nie można publikować w internecie;
co to jest funkcja, liczba doskonała, rekurencja, algorytm;
jakiego języka programowania warto się uczyć;
jak oblicza się kolejne liczby Fibonacciego;
jak ilustrować i formatować teksty;
jak pracować z wielostronicowymi dokumentami;
jak łączyć różne elementy w jeden obraz, jak przygotować film wideo z różnymi efektami.
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:
Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
W trakcie lekcji uczeń poznaje sposób jego rozwiązania.
Po każdej lekcji samodzielnie rozwiązuje zadania.
Tematy zajęć komputerowych łączą się z innymi przedmiotami.