Opis
Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności.
Podręcznik uczy programowania w Pythonie, tworzenia dokumentów HTML, analizowania dużych zestawów danych, przetwarzania rozproszonego, przeprowadzania symulacji procesu o losowym przebiegu, korzystania z funkcji losowych w arkuszu kalkulacyjnym, czym są fraktale, zachęca do nauki i rozwijania zainteresowań w sieci oraz pokazuje jak korzystać z nowych technologii.
Uczeń w klasie ósmej dowie się, jak:
zbudować dokument HTML;
formatować tekst w dokumencie HTML;
napisać program w Pythonie;
wykorzystywać funkcje do obliczeń w Pythonie;
utworzyć prosty kalkulator matematyczny;
tworzyć tabelę przestawną;
narysować drzewo binarne;
co to jest pseudolosowanie i liczby pseudolosowe;
tworzyć takie fraktale, jak płatek Kocha i trójkąt Sierpińskiego;
co to jest rzeczywistość rozszerzona.
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:
Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
W trakcie lekcji pokazywany jest sposób jego rozwiązania.
Po każdej lekcji zadania do samodzielnego wykonania.
Tematy informatyczne łączą się z innymi przedmiotami.
Działy w podręczniku:
1. Lekcje z HTML-em
2. Lekcje programowania
3. Lekcje z danymi
4. Lekcje z modelami
5. Lekcje z mobilnym internetem