Opis
Podręcznik:
jest równocześnie zbiorem zadań i zawiera: ponad 160 ćwiczeń i zadań oraz 75 pytań;
nie jest kursem posługiwania się programami komputerowymi: uczeń poznaje metody i pojęcia informatyki oraz zdobywa umiejętności informatyczne niezależnie od
wykorzystywanego oprogramowania;
pozwala na samodzielną pracę ucznia: uczeń zapoznaje się z treścią metody z podręcznika, analizuje przykład, następnie czyta treść ćwiczenia i wykonuje
je.
Składa się z 8 tematów.
Każdy z nich jest poprzedzony - umieszczonym na oddzielnej kartce - czytelnym,
szczegółowym spisem omawianych zagadnień, stanowiącym gotowy konspekt lekcji.
Dzięki temu zarówno uczniowie, jak i nauczyciele od razu dowiedzą się, co będzie
treścią danego tematu.
Układ tematów został dobrze przemyślany pod kątem metodycznym. Zalecam realizowanie tematów z danego modułu w podanej kolejności.
Książka podzielona na tematy, ułożone w przemyślany sposób, stanowi nieocenione źródło wiedzy metodycznej dla nauczycieli, niezbędnej do realizacji zajęć komputerowych. Nauczyciele nie tylko dowiedzą się, czego uczyć, ale również, jak to zrobić.
Wiele zagadnień przedstawiam w postaci tabel czy schematów, ułatwiając rozumienie różnych pojęć i metod.
Każdy temat zawiera wyróżnione specjalnymi ikonami działy:
Warto powtórzyć - wykaz zagadnień do powtórzenia z poprzednich lekcji
Metody - (definicje) porządkują wiadomości, wskazują ważniejsze treści
Przykłady - wyjaśniają metody, pokazują rozwiązania ćwiczeń
Ćwiczenia - umożliwiają utrwalenie treści nauczania i metod prezentowanych w przykładach
Słowniczek - wyjaśnia najważniejsze pojęcia
Ciekawostki - interesujące informacje na temat zagadnień dotyczących informatyki
Na końcu każdego tematu znajdują się działy:
Warto zapamiętać - zestawienie najważniejszych informacji ułatwiające podsumowanie tematu
Pytania, problemy - umożliwiają podsumowanie zdobytej wiedzy i rozwijają kreatywność ucznia
Zadania - sprawdzają opanowanie zdobytej wiedzy
Warto jeszcze wiedzieć - uzupełnienie wiadomości z danego tematu.