Opis
W dyskursie publicznym innowacyjność jest chyba najczęściej używanym terminem – i to nie tylko w Polsce. Dominujące podejście koncentruje się jednak na rozwoju i wdrażaniu innowacji technologicznych, na zarządzaniu procesem zmiany oraz dopasowywaniu możliwości danego przedsiębiorstwa do oczekiwań rynkowych. Wyzwania społeczne i wpływ innowacji na podnoszenie jakości miejsc pracy nie są zwykle przedmiotem analizy. A przecież wzrost poziomu innowacyjności jest nie tylko kluczowym wyzwaniem z punktu widzenia konkurencyjności gospodarki, ale również z punktu widzenia podejmowania największych wyzwań stojących przed społeczeństwem, w tym tworzenia i utrzymywania wartościowych miejsc pracy.
Książka przedstawia najważniejsze koncepcje oraz badania dotyczące innowacyjności w miejscu pracy, a międzynarodowy zespół autorów składa się z najlepszych ekspertów w tym obszarze. Publikacja składa się z czterech części, w których przedstawiona jest perspektywa teoretyczna, kontekst instytucjonalny, organizacyjny, a także kontekst jakości życia. Dowodzi, że w dłuższej perspektywie pełne zaangażowanie pracowników i ich partycypacja w procesach innowacyjnych będą miały większy wpływ niż np. zmiany technologiczne na proces doskonalenia systemów zarządzania.
Książka zawiera także konkretne rekomendacje dla praktyków zarządzania.
Publikacja ukazuje się we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego.