Opis
Powstaniu niniejszej monografii przyświecał cel przybliżenia Czytelnikom problematyki innowacji i innowacyjnych form obsługi logistycznej współczesnych łańcuchów dostaw realizowanej przez dostawców tych usług (operatorów 3PL i integratorów logistycznych 4PL). Książka systematyzuje aspekty teoretyczne w odniesieniu do ujednolicenia i interpretacji licznych, nierzadko rozbieżnych definicji, wśród których wymienić należy między innymi te odnoszące się do pojęć: innowacji (w logistyce) i innowacyjności obsługi logistycznej, modeli usługodawców logistycznych – dostawców usług logistycznych, łańcucha dostaw i sprawności logistycznej. Zaprezentowana problematyka badawcza oraz wnioski płynące z przeprowadzonego badania stanowią więc próbę integracji dotychczasowych studiów literaturowych, zatem wiedzy i praktyki badawczej na temat innowacji, innowacyjnych rozwiązań/form obsługi logistycznej współczesnych łańcuchów dostaw wdrażanych przez operatorów 3PL i integratorów logistycznych 4PL, będących najwyżej rozwiniętymi modelami realizującymi tę obsługę. W książce poruszono tematykę logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw, zwłaszcza w odniesieniu do czynników determinujących rozwój i kształt współczesnych łańcuchów dostaw, które przykładowo wynikają z aktualnej sytuacji geopolitycznej, uwarunkowań prawnych i rozwoju nowoczesnych technologii. Rozprawa jest adresowana do wszystkich zainteresowanych niniejszą tematyką, stanowi doskonałe źródło wiedzy dla osób zajmujących się kwestią wdrażania innowacji w sferze obsługi logistycznej łańcuchów dostaw w globalnym środowisku biznesowym, a treść prezentowana z punktu widzenia „innowacji w logistyce” może zachęcić do wykorzystania publikacji jako kompendium wiedzy dla teoretyków, menedżerów i ekspertów zarządzających przedsiębiorstwami z branży usług logistycznych (TSL).