Opis
Pierwsze w Polsce opracowanie przedstawiające obszerne spektrum innowacyjnych usług finansowych oferowanych przez banki.
Zostały one sklasyfikowane w zależności od:
- typu klientów - klienci indywidualni, instytucjonalni, z grupy MSP, jednostki samorządu terytorialnego);
- wybranych rynków – rynek instrumentów pochodnych, ubezpieczeń;
- nowych form i kanałów świadczenia.
Omawiając różne typy usług, autorzy wskazują na korzystne i niekorzystne dla obydwu stron (banku i klienta) zjawiska towarzyszące transakcjom. Po każdym rozdziale zamieszczone zostały pytania kontrolne.
Na dołączonej płycie CD:
- zbiór przydatnych aktów prawnych w formacie PDF;
- 16 testów do samodzielnego rozwiązania;
- propozycje zadań ze wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania;
- zbiór linków do ciekawych miejsc i przydatnych narzędzi w Internecie.
Książka została napisana przede wszystkim z myślą o:
- studentach uczelni i wyższych szkół ekonomicznych (magisterskich i licencjackich), w szczególności na kierunkach finansowych („finanse i bankowość”, etc.);
- słuchaczach studiów podyplomowych na kierunkach ekonomicznych, zwłaszcza o profilu bankowość i finanse;
- studentach wyższych szkół technicznych (politechnik) i uniwersyteckich, studiujących na kierunku „zarządzanie i informatyka”, „ekonomia”;
- wykładowcach i osobach prowadzących ćwiczenia z zakresu bankowości, rynku finansowego, częściowo z zakresu finansów przedsiębiorstw i instytucji samorządowych;
- pracownikach instytucji pośrednictwa finansowego (bank, SKOK, niebankowy pośrednik kredytowy, towarzystwo finansowe, broker rynku ubezpieczeniowo-bankowego), zwłaszcza pełniących funkcje opiekunów (doradców) klientów;
- przedsiębiorcach, menedżerach finansowych w przedsiębiorstwach, jednostkach samorządu terytorialnego.