Opis
Komplet wzorcowych instrukcji związanych z dokumentowaniem i rozliczaniem podatku VAT w jednostkach sektora finansów publicznych według nowych zasad obowiązujących od 1 stycznia 2013 r.
WAŻNE – zasady określone w instrukcjach pozwalają wypełnić nowy obowiązek zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści oraz czytelności faktur w stosunku do faktur papierowych i elektronicznych.
Publikacja pomoże w ustaleniu procedur postępowania w jednostce budżetowej w zakresie:
wystawiania faktur i innych dokumentów związanych z rozliczaniem podatku VAT
spełnienia formalnych wymogów związanych z prawidłowym sporządzeniem faktur
wystawiania, przesyłania, odbierania oraz przechowywania faktur elektronicznych
rozliczania podatku od towarów i usług w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności (tzw. „ulga za złe długi”)
odliczania VAT od zakupów związanych ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną (tzw. „strukturą”)
zarządzania środkami pieniężnymi pochodzącymi z odliczonego VAT w jednostce samorządu terytorialnego
W opracowaniu przedstawiono wzory procedur – gotowych instrukcji. Powinny one ułatwić pracę kierownikom jednostek oraz służbom finansowym – instrukcje można dostosować do potrzeb każdej jednostki organizacyjnej sektora finansów publicznych. Dodatkowo – na dołączonej płycie CD zawarto powyższe wzory w formacie MS Word.