KSIĄŻKI
ZABAWKI
ART. PAP
GRY
MULTIMEDIA
PROMOCJE
ZDROWIE
DOM I OGRÓD
LEGO
Okładka książki Istota i miejsce kategorii wartości w teorii ekonomii Ewolucja poglądów

Istota i miejsce kategorii wartości w teorii ekonomii Ewolucja poglądów

ISBN: 9788323145646
EAN: 9788323145646
oprawa: Miękka
format: 16.0x22.0cm
język: polski
liczba stron: 380
rok wydania: 2021
(0) Sprawdź recenzje

Opis

Wprowadzenie / 9 Rozdział 1. Rozwój kategorii wartości przed powstaniem nauki ekonomii / 19 1. Kategorie wartości wykoncypowane przez Herodota i Arystotelesa / 20 2. Ustalenia rzymskich prawników na temat wartości / 23 3. Wkład św. Tomasza z Akwinu do rozwoju koncepcji wartości / 28 4. Wartość według reprezentantów merkantylizmu oraz krytyków tej doktryny: Jeana Bodina, Williama Petty’ego, Johna Locke’a, Johna Lawa, Richarda Cantillona i Jamesa Steuarta-Denhama / 30 5. Zagadnienie wartości w rozważaniach fizjokratów – François Quesnay, Anne Robert Jacques de Turgot i Guillaume-François Le Trosne / 38 Rozdział 2. Zobiektywizowane teorie wartości jako fundament ekonomii w szkole klasycznej / 45 1. Dwie wersje teorii wartości Adama Smitha: zależnej od pracy oraz zależnej od kosztów produkcji / 48 2. Uwagi Jeremy’ego Benthama oraz Christiana von Schlözera o wartości / 60 3. System teoretyczny ekonomii Davida Ricardo oparty na udoskonalonej teorii wartości uzależnionej od pracy / 65 4. Użyteczność i koszty produkcji jako przyczyny wartości według Jeana Baptiste’a Saya / 75 5. Pogląd Frédérica Claude’a Bastiata o wartości wypływającej z usług stanowiących zaoszczędzoną pracę / 86 6. Zsyntetyzowanie nauki o wartości szkoły klasycznej przez Johna Stuarta Milla / 93 7. Rozważania Fryderyka Floriana Skarbka o przyczynach wartości / 102 Rozdział 3. Teoria wartości według twórców ekonomii heterodoksyjnej / 111 1. Pożyteczność i wartość u Adama Heinricha Müllera / 114 2. Powiązanie wartości z pracą zaoszczędzoną przez Henry’ego Charlesa Careya / 115 3. Koncepcja wartości Wilhelma Georga Friedricha Roschera jako reprezentatywne ujęcie nurtu historycznego / 117 4. Kategoria wartości oparta na teorii energii społecznej – propozycja Zygmunta Herynga / 120 5. Rozważania Stanisława Grabskiego o wartości jako zjawisku społeczno-gospodarczym/ 126 Rozdział 4. Kategoria wartości w nurcie myśli socjalistycznej / 141 1. Połączenie wartości z bogactwem przez Jeana Charles’a Léonarda Simonde’a de Sismondiego / 143 2. Koncepcja wartości dodatkowej Williama Thompsona i Thomasa Hodgskina / 147 3. Teoria proporcjonalności wartości produktu Pierre’a Josepha Proudhona / 148 4. Teorie wartości i wartości dodatkowej Karola Henryka Marksa / 158 5. Leona Winiarskiego krytyczna analiza Marksowskiej teorii wartości oraz wartości dodatkowej / 161 [...]
CENA:
35,26  zł
Cena detaliczna:
42,00 zł
16%
rabatu
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,26
Produkt niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
Zapisz się na newsletter multiszop.pl
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką prywatności oraz na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej od ESSE Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi. Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie Newslettera. Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka ESSE sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi.
rozwiń
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj