Opis
• Oczywiście Johann Sebastian Bach nie znał gitary, ale za to napisał liczne suity na lutnię. Przedstawiona tu kompletna kolekcja tych utworów zawiera wykonania przez wybitnego gitarzystę Luigiego Attademo na współczesnej gitarze, której pełne, dźwięczne brzmienie uwydatnia bogate harmonie i polifonię wspaniałej muzyki Bacha.
• Muzyka dla szerokiego grona odbiorców – miłośników gitary i amatorów muzyki poważnej.
J. S. Bach nie skomponował żadnych utworów z przeznaczeniem na gitarę i choć przypisuje się mu pewną liczbę utworów na lutnię, jego zainteresowanie tym pełnym charakteru instrumentem najwyraźniej było dość ograniczone, zapewne dlatego, że jego wiedza i umiejętności związane z lutnią były mniejsze niż w przypadku innych instrumentów, np. skrzypiec czy instrumentów klawiszowych.
Mimo tego w XX w. pojawiło się stale rosnące zainteresowanie wykonywaniem muzyki Bacha na gitarze. I tak pod koniec lat 20. XX w. Andrés Segovia nagrał Courante z III Suity Wiolonczelowej, a później Chaconne z Partity na skrzypce solo Nr 2 i w końcu cały ten utwór. Julian Bream i Narciso Yepes także wykonywali na gitarze muzykę Bacha, ale to John Williams w końcu nagrał kompletną kolekcję utworów lutniowych.
Zestaw ten skupia się przede wszystkim na suitach na lutnię Bacha – w tym BWV996, obecnie przypisywanej jego uczniowi, J. L. Krebsowi. Poza tym na płytach znajduje się także kompletna Partita na skrzypce solo Nr 2. By mieć pewność, że kwestie interpretacji będą dokładnie rozważone, nagrania te wykonano po przeprowadzeniu obszernych studiów XVIII-wiecznych praktyk wykonywania muzyki, a także zaznajomieniu się z pracami rozważającymi pierwotny sposób grania muzyki Bacha.