Opis
18 cech menedżera moralnie i psychologicznie ukształtowanego.Autorzy niniejszej książki podejmują ważną i niezwykle aktualną tematykę o znaczeniu etyczno-kulturowym, dotyczącą kształtowania pożądanych cech zawodowych i moralnych menedżerów. Omawiając szczegółowo 18 takich cech, kreślą oni podstawy prawdziwego ,,humanizmu zawodowego"", w obrębie którego pełne obywatelstwo mają sumienie, rozum, uczucia i emocje. Pokazują, jak w pracy nie przestać być chrześcijaninem i w jaki sposób pozostać wiernym prawdzie i prawu moralnemu. Podkreślają znaczenie odpowiedzialności, którą powinni przyjąć na siebie menedżerowie, by moralna degradacja w gospodarce, finansach i polityce przestała w końcu generować kolejne kryzysy, a społeczeństwo uwolniło się od kultury zbudowanej na cynizmie i obojętności względem norm etycznych. Konkretne propozycje sposobów zmierzenia się z kryzysem wartości i deficytem kreatywności w biznesie ilustrowane są wieloma przykładami z praktyki wielkich korporacji.