Opis
Czy wiesz, dlaczego niektórym przedsiębiorstwom udaje się osiągnąć sukces mimo różnych przeciwności, podczas gdy inne firmy stale zmagają się z problemami?
Książka jest wynikiem czteroletniego projektu badawczego przeprowadzonego przez autorów, naukowców z dużym dorobkiem w dziedzinie nauk o zarządzaniu, z udziałem ponad tysiąca organizacji z dziesięciu krajów.
Autorzy zwracają uwagę na czynniki o decydującym znaczeniu dla sukcesu organizacji, do których należą:
- innowacyjność w zakresie produktów i procesów,
- orientacja rynkowa, gromadzenie wiedzy o rynku i jej wykorzystanie,
- nacisk na rozwijanie kluczowych kompetencji,
- wybór i wdrożenie najlepszego modelu przywództwa,
- budowanie kultury przedsiębiorczości.
Liczne przykłady z wielu sektorów gospodarki oraz rozmowy z wybitnymi menedżerami, takimi jak Peter Brabeck-Lethmathe, dyrektor generalny Nestlé, René Obermann, dyrektor generalny Deutsche Telekom, czy Markus Langes-Swarovski, członek zarządu Swarovski dostarczają cennych wskazówek dotyczących niekonwencjonalnych rozwiązań, które pozwalają osiągnąć i utrzymać przewagę na rynku.