Opis
Publikacja jest rezultatem współpracy osób o niekwestionowanym doświadczeniu dydaktycznym, zaangażowanych w działania na rzecz doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Można w niej znaleźć wiele praktycznych rekomendacji wynikających przede wszystkim z doświadczeń dydaktycznych, organizacyjnych i naukowych autorek.
Książka nie dostarcza prostych rozwiązań ani jednoznacznych odpowiedzi na pytania dotyczące jakości kształcenia. Liczymy jednak, że przedstawione dobre praktyki osadzone w odmiennych kontekstach dziedzinowych mogą być z powodzeniem stosowane w różnych uczelniach i stanowić inspirację do dalszych poszukiwań dla teoretyków i badaczy edukacyjnych oraz praktyków zarządzania w szkolnictwie wyższym.
Monografia jest unikatową pozycją na rynku wydawniczym poświęconą jakości kształcenia akademickiego akademickiego. To publikacja o bardzo wysokim poziomie merytorycznym, prezentująca omawiane zagadnienia z punktu widzenia różnorodnych kierunków kształcenia i dyscyplin naukowych. Niewątpliwie jednak wiodącą dyscypliną, w którą wpisują się poruszane tematy i stosowane metody opisu rzeczywistości, są nauki o zarządzaniu i jakości, odniesione do praktyki zarządzania szkołami wyższymi. Walorem monografii jest różnorodność przedstawionych przypadków i wiele perspektyw wykorzystanych w ich opisie. Jej zawartość ma nowatorski charakter, a niekwestionowane doświadczenie dydaktyczne i dorobek naukowy autorek gwarantują wysoki poziom merytoryczny tekstu, zarówno w warstwie opisu kwestii formalnych i proceduralnych, jak i prezentowanych studiów przypadku oraz krótszych przykładów. Z recenzji dra hab. Radosława Mącika, prof. UMCS
Książka jest potrzebną pozycją literaturową. Podejmuje ona problematykę różnych aspektów jakości kształcenia w szerszym znaczeniu oraz na przykładzie Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, który jest wiodącą wyższą uczelnią w Polsce. Treści zawarte w monografii są przydatne w dyskusjach o rozwoju jakości kształcenia, a przytoczone przykłady z różnych dziedzin i dyscyplin naukowych mogą być inspiracją do wprowadzenia podobnych rozwiązań w innych szkołach wyższych. Publikacja jest skierowana do różnych grup interesariuszy uczelni na czele z pracodawcami, a także do ekspertów z zakresu szkolnictwa wyższego oraz instytucji publicznych zajmujących się procesem doskonalenia jakości kształcenia. Z recenzji dra hab. Tomasza Papaja, prof. UE w Katowicach