Opis
Jest to kompleksowe i obszerne opracowanie, obejmujące różne aspekty jakości zarządzania w szkolnictwie wyższym. Autor prezentuje w nim zagadnienia z zakresu jakości pracy, produktów i życia w relacji do jakości zarządzania. Odnosi się do wybranych kwestii dotyczących kompleksowego podejścia do jakości, ukazuje rynkowe aspekty zarządzania rozwojem szkoły wyższej, podkreśla znaczenie i przydatność determinant kreatywności, przedsiębiorczości i projakościowego myślenia w zarządzaniu tą organizacją, akcentuje rolę społeczności akademickiej w strukturze organizacyjnej i zarządzaniu w uczelniach. Uzupełnieniem wywodu naukowego jest tu analiza wyników badań porównawczych przeprowadzonych w roku akademickim 2008–2009 i 2010–2011 wśród profesorów oraz studentów uczelni krajowych i zagranicznych dotyczących jakości zarządzania i jakości kształcenia w szkołach wyższych. Na tej podstawie autor ukazuje zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania projakościowej restrukturyzacji funkcjonowania uczelni w okresie reformy szkolnictwa wyższego oraz przedstawia propozycje koniecznych zmian w systemie zarządzania w uczelniach publicznych i niepublicznych.
Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Skrzypek