W 1675 r., po wielu latach pirackiego życia, Henry Morgan umiejętnie pozyskał nominację na stanowisko gubernatora Jamajki, której towarzyszył wyraźny rozkaz oczyszczenia Morza Karaibskiego z piratów oraz bukanierów!
Zamiast się temu podporządkować, Morgan namówił wszystkich swych dawnych "kolegów" i towarzyszy broni, by dołączyli do niego na emeryturze i zupełnie bezkarnie mogli się cieszyć zagrabionymi wcześniej łupami.
Co roku, aby upamiętnić "stare dobre czasy", Morgan organizuje Wielkie Wyzwanie - regaty wokół wyspy, których zwycięzcą ogłoszony zostaje ten z kapitanów, który zgromadzi w ładowniach największą ilość złota.
Jamaica to świetna gra o wyścigu pirackich statków na pięknej planszy. Nieskomplikowana, urzekająca mechanika, i, pomimo kostek, nie specjalnie losowa, bardzo dobrze sprawdza się w gronie rodzinnym. Opiera się na mechanizmie gospodarowania zasobami, z którym radzą sobie nawet młodsze dzieci.
Liczba graczy: 	2 - 6 osób
Wiek: 	od 8 lat
Czas gry: 	ok. 45 minut 
Zawartość pudełka:
    plansza
    66 kart akcji w 6 kolorach (po 1 kolorze dla gracza)
    80 złotych dublonów
    45 żetonów prowiantu
    45 żetonów prochu
    9 żetonów skarbu
    12 kart skarbu
    1 kompas pierwszego gracza
    2 kości akcji
    1 kość walki
    6 statków w różnych kolorach (po jednym dla każdego gracza)
    6 plansz ładowni (po jednej dla każdego gracza)