Opis
To Java, nie sen!Instrukcje języka i programowanie obiektowe, czyli co trzeba wiedzieć, by zacząć programować w JavieWyjątki i system wejściawyjścia, czyli jak zapobiegać problemom i przetwarzać daneKontenery i aplikacje, czyli gdzie przechowywać dane i jak tworzyć programyZnajomość Javy, jako jednego z najpopularniejszych języków programowania na świecie, to dziś obowiązek każdego programisty. Na nic nie zdadzą się wykręty, że przecież można inaczej pamiętaj, Java jest wszędzie! Dlatego jeśli masz ambicje zająć się programowaniem albo szybko nauczyć się podstaw nowego języka, natychmiast musisz zaopatrzyć się w tę książkę. Pomoże Ci ona zrozumieć składnię i logikę Javy, a także opanować polecenia, byś mógł szybko rozpocząć samodzielną pracę w tym języku.Z książki dowiesz się, jak zainstalować Javę i jakie narzędzia będą Ci potrzebne. Odkryjesz podstawowe zasady pisania programów, z uwzględnieniem obiektowego charakteru tego języka, nauczysz się stosować instrukcje i odpowiednie typy danych, a także wykorzystywać deklaracje, klasy i metody. Kolejne rozdziały wskażą Ci, do czego służą pętle, tablice i operatory. Zanim się obejrzysz, będziesz już umiał dokonywać konwersji typów, używać konstruktorów i zagnieżdżać klasy, a stąd już tylko krok do tworzenia apletów i aplikacji. Przekonaj się, jak szybko możesz poznać Javę wystarczy seria konkretnych ćwiczeń, a Twoje umiejętności poszybują w górę!Krótka historia Javy, narzędzia i wersjeStruktura programu, kompilacja i wykonaniePodstawy obiektowości, typy danych, komentarze, deklaracje i przypisaniaWyprowadzanie danych na ekran i operacje na zmiennychInstrukcje if...else, break i continue, switch i operator warunkowyPętle, podstawowe operacje na tablicach i tablice wielowymiaroweKlasy, pola, metody, argumenty i przeciążanie metodKonstruktory, klasy potomne, specyfikatory dostępu i pakietyPrzesłanianie metod, składowe statyczne, klasy i składowe finalne, blok try...catchKonwersje typów, rzutowanie obiektów, klasy abstrakcyjne i tworzenie interfejsówRodzaje klas wewnętrznych, dziedziczenie, klasy anonimowe i zagnieżdżoneStandardowe wejście i wyjście, system plików, operacje na plikachKontenery, typy uogólnione, podstawy apletówKroje pisma (fonty) i kolory, grafika, dźwięki i obsługa myszyTworzenie aplikacji i komponentyNapisz swój pierwszy program w Javie!