Opis
Go pojawił się w 2009 roku, służy do tworzenia usług internetowych. Pozwala na łatwe pisanie wydajnych aplikacji. Zdobył popularność, jednak wielu programistów nie wykorzystuje w pełni jego możliwości. Dotyczy to zwłaszcza osób, które przy pisaniu kodu Go korzystają z konstrukcji właściwych dla innych języków. Nie jest to właściwa metoda programowania. Aby tworzyć przejrzysty, prawidłowy kod w Go, należy do niego podejść w sposób idiomatyczny.
Ten praktyczny przewodnik jest przeznaczony dla osób, które chcą się nauczyć myśleć jak rasowi programiści Go. Dzięki niemu zaczniesz pisać idiomatyczny kod w Go, co pozwoli Ci optymalnie wykorzystywać możliwości tego języka. Dowiesz się, jak wygląda środowisko programistyczne Go i w jaki sposób przygotować je do pracy, również zespołowej. Przeanalizujesz kwestie zmiennych, typów, struktur sterujących i funkcji Go i być może odkryjesz subtelne niuanse odróżniające ten język od innych. Zapoznasz się także ze sprawdzonymi wzorcami projektowymi i przekonasz się, że naprawdę warto je stosować we własnym kodzie. Osobny rozdział poświęcono przyszłej implementacji typów sparametryzowanych i jej integracji z istniejącymi mechanizmami języka.
W książce:
czym jest idiomatyczny kod w języku Go
najlepsze wzorce projektowe w Go
przygotowanie i konfiguracja środowiska programistycznego
zastosowanie mechanizmu refleksji, a także pakietów unsafe i cgo
tworzenie wydajnego kodu w Go
możliwe problemy, ich unikanie i rozwiązywanie
Poznaj Go: nudny język do pisania fascynujących programów!
O autorze
Jon Bodner jest inżynierem oprogramowania i architektem z dwudziestoletnim doświadczeniem. Zajmował się tworzeniem i rozwijaniem aplikacji dla różnych sektorów, między innymi dla finansów, handlu, ochrony zdrowia czy administracji. Często występuje na konferencjach dotyczących języka Go. Jest też współautorem wielu narzędzi służących do rozwijania oprogramowania.