Opis
Komunikacja językowa była i jest przedmiotem nauk o człowieku, w tym nauk filologicznych i humanistyczno-społecznych. Problem przyśpieszonegorozwoju środków komunikacji masowej, brak czasu dorosłych na kontakt z dziećmi, rozbieżności w potrzebzch rozwojowych dziecka w odniesieniu do do praktyki edukacjii językowej powodują, że coraz wyrażniej widać zaniedbania w rozwoju mowy u dzieci, młodzieży i dorosłych. Zmniejsza się zasób słownictwa, wypowiedzi uczniów są bardzo lakoniczne, komunikacja werbalna często zastępowana jest wysyłaniem krótkich esemesów (...).
Teksty niniejszej publikacji zapewne nie zamykają tematu: Język oknem na świat. (...) Niechaj okno będzie zawsze otwarte, aby język stał się symbolicznym pomostem pomiędzy człowiekiem i światem. Jak pisała Maria Montessori: Nie można wyobrazić sobie prawidłowego wychowania bez nauki poprawnej wymowy. Powinnismy więc doskonalić naszą mowę i troszczyć się o jej piękno.
dr Małgorzata Miksza