Opis
W książce autorzy uzasadniają i przekonują, że współcześnie nie można już łączyć konkurencyjności firmy jedynie z poziomem i efektywnością wykorzystania jej zasobów materialnych i niematerialnych będących w jej dyspozycji. W polskich warunkach jest to zadanie ambitne, ale według autorów jak najbardziej realne, konieczne i pilne.
Menedżerowie krajowych firm powinni podchodzić do tego wyzwania przede wszystkim poprzez analizę własnego modelu biznesowego, a także kategoryzowanie i pomiar kapitału intelektualnego dla wewnętrznych interesariuszy oraz wycenę i udostępnianie informacji o kapitale intelektualnym zewnętrznym interesariuszom. Książkę cechuje:
- prezentacja sposobu myślenia i działania menedżerów, którzy nie interesują się nowinkami teoretycznymi, ale oczekują praktycznych propozycji, które są dostosowane do warunków ich działania i pozwolą in osiągnąć istotne korzyści biznesowe;
- modułowy układ, który pozwala czytelnikowi skoncentrować się na tych elementach, które uzna za najbardziej przydatne i wartościowe;
- kompleksowe przedstawienie najnowszych propozycji w zakresie pomiaru i wyceny kapitału intelektualnego firmy oraz formułowanie jasnych wskazówek, jak menedżerowie mogą wykorzystać tę wiedzę w swoich firmach;
- przedstawianie licznych przykładów (krajowych i światowych firm), które wprowadzają w tematykę poruszaną w poszczególnych rozdziałach, a także inspirują do poszukiwanie rozwiązań adekwatnych do warunków działania krajowych firm.
Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, właścicieli firm, inwestorów, analityków finansowych, członków rad nadzorczych, pracowników naukowych i studentów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni.