Na zachodnim krańcu osi, która przecina Paryż od Luwru, biegnie wzdłuż Pól Elizejskich przez Łuk Triumfalny i krzyżuje się z Sekwaną na Moście Neuilly, stoi Wielki Łuk La Défense, będący po prostu ogromnym otwartym sześcianem. Przewodniki po Paryżu głoszą, że cała katedra Notre-Dame, z wieżami i iglicami, zmieściłaby się bez trudu wewnątrz tego wielkiego sześcianu. Która kultura nastawiona jest na bardziej zdecydowaną obronę moralnych podstaw demokracji? Czy ta, która zbudowała ten wspaniały, racjonalny, kanciasty, geometrycznie idealny, lecz istotowo pozbawiony treści sześcian? Czy może kultura, która stworzyła sklepienia i guzy, gargulce i skrzydlate przypory, narożniki i szczeliny, te asymetrie i niepowtarzalność Notre-Dame i innych wielkich gotyckich katedr Europy? Która z kultur jest bardziej przyjazna ochronie praw człowieka, propagowaniu wspólnego dobra, obronie uzasadnionego pluralizmu i określeniu moralnych przekonań sprawiających, że w ogóle możliwa jest demokracja? Kultura, która stworzyła zimny, racjonalistyczny Grand Arche de la Défense, czy kultura ucieleśniona w katedrze? Rozstrzygnięcie sporu o sześcian i katedrę nie jest tylko czysto teoretyczną kwestią estetyczną, czy ideologiczną. George Weigel udowadnia, że stawką w tym starciu jest przyszłość Europy, demokracji i całego wolnego świata. George Weigel, Amerykanin, ma 54 lata. Jest jednym z najbardziej znanych amerykańskich publicystów religijnych i społecznych, teologiem i filozofem jednym z najwybitniejszych współczesnych watykanistów i intelektualistów katolickich, wykładowcą w Ethics and Public Policy Center w Waszyngtonie oraz redaktorem wpływowego pisma katolickiego "First Things". Autor kilkunastu książek, z których w Polsce ukazały się m. in. Ostateczna rewolucja. Kościół sprzeciwu a upadek komunizmu, Odwaga bycia katolikiem, Czym jest katolicyzm, a przede wszystkim największe dzieło Weigla - światowy bestseller - "Świadek nadziei", najlepsza biografia Jana Pawła II, którą przetłumaczono na 12 języków. Weigel został nagrodzony ośmioma honorowymi doktoratami i papieskim orderem "Pro Ecclesia et pontifice". Bierze udział w pracach wielu organizacji działających na rzecz przestrzegania praw człowieka i wolności religijnej. Z żoną i trójką dzieci mieszka w North Bethesda w stanie Maryland.