Opis
Firmy potrzebują utalentowanych kobiet na eksponowanych stanowiskach, nie tylko z uwagi na sprawiedliwość społeczną, ale również dlatego, że wnoszą one inne spojrzenie na pewne postawy i umiejętności, takie jak: poczucie współpracy, współuczestnictwa, zaangażowania, zdolność słuchania i przekazywania informacji, umiejętność porozumiewania się, które instynktownie łączą z pracą zawodową. W sprawozdaniu Management in the Millenium (Zarządzanie w XXI wieku) opracowanym przez dziesięć największych firm brytyjskich stwierdzono, iż umiejętności reprezentowane przez kobiety predysponują je na czołowe menedżerskie stanowiska w nadchodzącej epoce przyszłego wieku. Książka Kobieta w zarządzaniu analizuje możliwości zwiększenia szans zawodowego rozwoju kobiet. Bada ich status na stanowiskach kierowniczych w świecie, przygląda się ich roli w organizacjach, śledzi walkę o zachowanie równowagi między życiem rodzinnym a pracą, a także zgłębia problematykę różnic między płciami. Niniejsza edycja proponuje kilka sposobów likwidacji tradycyjnego szklanego sufitu, czyli niewidocznej, lecz skutecznej przeszkody uniemożliwiającej awans kobiet na bardziej eksponowane stanowiska.