Opis
W publikacji zaprezentowano analizę kompetencji i kultury organizacyjnej przedsiębiorstw innowacyjnych w perspektywie międzynarodowej. W badaniach przeprowadzonych w siedmiu krajach: USA, Tajlandii, Hiszpanii, Słowenii, Austrii, Ukrainie i Polsce zastosowano zarówno metody ilościowe, jak i jakościowe. Przedstawiono studia przypadków przedsiębiorstw innowacyjnych a spektrum opracowanych case'ów jest bardzo szerokie i traktuje o różnych wymiarach innowacyjności - od polskiego startup po amerykańską korporację wiodącą na rynku aluminium. W efekcie przeprowadzonych badań dokonano identyfikacji dobrych praktyk w zakresie kształtowania przedsiębiorstw innowacyjnych w różnych krajach oraz wskazano możliwości transferu tej wiedzy dla rozwoju innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Opracowano wskazówki praktyczne w zakresie doskonalenia poziomu innowacyjności przedsiębiorstw w oparciu o rozwój kompetencji i kształtowanie kultury organizacyjnej. Książka jest przeznaczona dla teoretyków i praktyków współczesnego biznesu, przedstawicieli życia gospodarczego oraz studentów zarządzania, kierunków ekonomicznych i stosunków międzynarodowych.