Opis
Opracowanie w sposób kompleksowy przedstawia kompetencje rady pedagogicznej publicznego przedszkola, szkoły i placówki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa - ustaw i rozporządzeń. W książce omówiono takie typy kompetencji, jak:
- kompetencje stanowiące rady pedagogicznej,
- opinie rady pedagogicznej,
- wystąpienia rady pedagogicznej o opinie i zgody,
- porozumienia rady pedagogicznej,
- zgody oraz wnioski rady pedagogicznej.
Każda kompetencja została opisana w sposób zupełny, m.in. ze wskazaniem, na podstawie jakich przepisów prawa oraz w jakim typie jednostki oświatowej jest wykonywana. Opisy uzupełniono przykładami uchwał rady pedagogicznej podjętymi w zakresie danej kompetencji.
Opracowanie uwzględnia stan prawny wynikający z reformy oświaty, tj. z przepisów ustaw z dnia 14 grudnia 2016 r.: Prawo oświatowe oraz Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe. Na mocy tych przepisów:
przeniesiono część kompetencji dotychczas ujętych w ustawie o systemie oświaty do ustawy - Prawo oświatowe;
usunięto procedurę wprowadzania w szkole innowacji pedagogicznych;
- uchylono ramowe statuty przedszkoli oraz szkół i wprowadzono nowe regulacje dotyczące ich statutów;
- połączono program wychowawczy i program profilaktyki w jeden program wychowawczo-profilaktyczny;
- zmieniono kompetencje dotyczące rekrutacji uczniów do szkół poszczególnych typów.