Opis
Ideą przewodnią książki jest prezentacja, analiza i wskazanie znaczenia koncepcji edukacji skupionej na kształtowaniu umiejętności kluczowych. Wymaga to odmiennych podejść do procesu organizacji nauczania oraz nowych kompetencji nauczycieli. Podejście to umożliwia w konsekwencji osobom młodym przygotowanie się do dalszej nauki oraz dorosłego życia i podjęcia pracy zawodowej. Osobom dorosłym zapewnia możliwości rozw?ania i aktualizowania ukształtowanych umiejętności poprzez korzystanie z oferty edukacji ustawicznej
w tworzącym się społeczeństwie wiedzy.
Umiejętności kluczowe dotyczą:
- planowania, organizacji i oceny własnej nauki,
- komunikowania się i współdziałania w zespole,
- twórczego rozwiązywania problemów,
- wykorzystania informacji i posługiwania się technologią informacyjną,
- połączenia wiedzy z praktyką,
- rozw?ania zainteresowań i sprawności umysłowych oraz rozwiązywania kon?iktów.