Opis
Komunikacja wizualna to inspirujący przewodnik po głównych dyscyplinach współczesnych środków masowego przekazu. Objaśnia jak tworzyć i kształtować skuteczną komunikację - od strategii i przekazu aż po projekt i oddziaływanie.
Potrzebna studentom takich dziedzin jak projektowanie graficzne, reklama, dziennikarstwo, nowe media, informatyka, komunikacja masowa czy fotografia, Niezwykle ważna dla grafików, pracowników reklamy i marketingu, redaktorów, dyrektorów artystycznych, producentów filmowych i telewizyjnych.
Książka została zilustrowana aktualnymi przykładami sprawdzonych na świecie rozwiązań, pozwalających umieścić poznaną teorię w odpowiednim kontekście. Przejrzyste podsumowanie każdego rozdziału ułatwia powtarzanie i porządkowanie wiedzy.
Zgłębianie tajników komunikowania się za pomocą obrazu i tekstu
Planowanie strategiczne na potrzeby komunikacji
Formułowanie i projektowanie przekazu
Wzbudzanie zainteresowania i przykuwanie uwagi odbiorcy
Przygotowywanie odpowiedniej oprawy wizualnej
Efektywne wykorzystywanie zdjęć
Zachowanie równowagi między dźwiękiem, tekstem i obrazem
Wykorzystanie siły i zróżnicowania koloru