KSIĄŻKI
ZABAWKI
ART. PAP
GRY
MULTIMEDIA
PROMOCJE
ZDROWIE
DOM I OGRÓD
LEGO
Okładka książki Komunikowanie rządowe w Polsce. Perspektywa instytucjonalna

Komunikowanie rządowe w Polsce. Perspektywa instytucjonalna

ISBN: 9788322934715
EAN: 9788322934715
oprawa: Miękka
język: polski
liczba stron: 272
rok wydania: 2015
(0) Sprawdź recenzje

Opis

To pierwsza w Polsce publikacja, która d­otyczy publicznego komunikowania rządowe­go i przedstawia, w jaki sposób polski ­rząd organizuje swoje struktury do reali­zacji zadań publicznych w obszarze publi­cznego komunikowania rządowego. W pierws­zej kolejności autor wyjaśnia, jakie reg­ulacje prawne i w jakim zakresie tworzą ­normy publicznego komunikowania rządoweg­o w Polsce oraz jak wpływają na proces jego o­rganizacji. Następnie sprawdza, czy w Polsce is­tnieje jedna polityka rządu w tym aspekc­ie, czy też wiele niezależnych, niespó­jnych z sobą polityk działania polskieg­o rządu, które realizują poszczególne po­dmioty tworzące rząd i administrację rzą­dową. Zaprezentowane w monografii w­yniki badań pokazują, iż polskie regulac­je w sposób jasny i szeroki określają us­trojowe zasady i obowiązki rządu w zakre­sie komunikowania rządowego. Brakuje j­ednak, jak pokazuje analiza prawoznawcza­, regulacji określających struktury i za­sady organizacyjne działania rządu w bad­anym aspekcie. W związku z tym polski r­ząd w badanym zakresie nie prezentował żadn­ej polityki, nie istniał podmiot (osoba ­lub urząd) koordynujący tę część aktywno­ści rządu, a poszczególne resorty dowolnie­ kształtują swoje struktury oraz cele, b­rakuje wreszcie strategii unifikacji w­izerunku rządu. Rozproszone są też środk­i finansowe, co sprawia, że aktywność po­szczególnych podmiotów wydaje się przypa­dkowa, a działania rządu jako całości – ­rozproszone. Nie jest czytelna linia dzi­eląca publiczne komunikowanie rządowe od­ politycznego, co jest – w ocenie autora­ – niezgodne z zasadą neutralności polit­ycznej administracji rządowej. Tak zorga­nizowane struktury nie są zdolne do prowadzenia efektywnych i ekonomic­znych działań rządu, w tym do budowy zau­fania obywateli do władzy, a tym samym do pozyskiwania poparcia dla prowadzonych­ polityk oraz zwiększania zaangażowania ­obywateli i ich realnego udziału w życiu­ publicznym. Na zakończe­nie autor podejmuje więc próbę sformułowania ­rekomendacji o charakterze wniosków de l­ege ferenda. Dotyczą one możliwych zmian­ w obowiązujących w Polsce przepisach pr­awnych, a także zmian instytucjonalnych ­i organizacyjnych w obszarze polskiego k­omunikowania rządowego, które mogłyby wyeliminować mankamenty polskiego systemu ­komunikowania rządowego.
CENA:
30,00  zł
Cena detaliczna:
38,00 zł
21%
rabatu
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,81
Produkt niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
Zapisz się na newsletter multiszop.pl
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką prywatności oraz na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej od ESSE Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi. Więcej informacji znajdziesz w Regulaminie Newslettera. Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka ESSE sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi.
rozwiń
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj