Opis
Podjęta przez Autorów problematyka wpisuje się trafnie w obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój paradygmatów zarządzania, które wytyczają różne orientacje w nauce, stanowiąc ideową podstawę dla powstawania naukowych koncepcji, a tym samym tworzą fundament dla funkcjonowania wspólnot naukowych. W tym kontekście należy zauważyć, że prezentowane w monografii koncepcje zarządzania wyrosły na gruncie takich paradygmatów, jak paradygmat zrównoważonego rozwoju oraz paradygmat etyki gospodarowania, których sformułowanie i rozwój stawały się także odpowiedzią na nowe wyzwania, jakie zmieniająca się rzeczywistość społeczno-gospodarcza stawiała przed przedsiębiorstwami
Z recenzji dra hab. Andrzeja Jakiego, prof. UEK
Opracowanie stanowi kompendium wiedzy dotyczącej koncepcji społecznej odpowiedzialności i koncepcji zrównoważonego rozwoju organizacji w kontekście kształtowania ich konkurencyjności i innowacyjności. Jednym z istotnych elementów publikacji jest ukazanie istoty, znaczenia oraz wyzwań edukacji społecznie odpowiedzialnej w zmiennym i turbulentnym otoczeniu gospodarczym. Niewątpliwą zaletą monografii jest połączenie walorów naukowych z celami dydaktycznymi.