Opis
Publikacja „Konkurencja na polskim rynku transportu lotniczego” przedstawia możliwości rozwoju konkurencji na kilku płaszczyznach: na rynku międzygałęziowym oraz na rynkach wewnątrzgałęziowych pomiędzy przewoźnikami, pomiędzy portami lotniczymi oraz pomiędzy podmiotami funkcjonującymi w sąsiedztwie portów lotniczych. Głównym celem pracy była identyfikacja oraz ocena wpływu czynników determinujących konkurencję oraz określanie kierunki jej rozwoju na polskim rynku transportu lotniczego.
W pierwszej – teoretycznej części dokonano uporządkowania podstawowych pojęć z zakresu konkurencji i rynku transportowego. W drugiej, na podstawie przeprowadzonych badań w polskich portach lotniczych dokonano nowatorskiej analizy profilu pasażerów korzystających z usług tej gałęzi oraz wskazano główne oczekiwania oraz przyczyny wyboru gałęzi i przewoźnika.
Ostatnią część pracy stanowią scenariusze rozwoju konkurencji. Poddano analizie procesy prywatyzacyjne i innowacyjne jako efekty rozwoju konkurencji, a także wskazano na główne problemy pomocy publicznej w sektorze transportu lotniczego.