Opis
Książka dotyczy istotnych i bardzo interesujących aspektów pedagogiki resocjalizacyjnej. Ujęcie przedmiotowego zagadnienia readaptacji i reintegracji społecznej stanowi dziś szansę na szersze spojrzenie w kierunku kształtowania oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku życia, a tym samym pozwoli budować nowe relacje społeczne z innymi. Dążenie do inkluzji stanowi dziś warunek dojrzałości społecznej.
Szczególnym walorem publikacji staje się, poza naukowymi teoriami, efektywna resocjalizacja w środowiskach, która dziś wymaga globalnego spojrzenia na jednostkę w mikrosystemie, lub stworzenia określonych sytuacji, aby mogła do niego powrócić. Tu wyłania się w zamieszczonych tekstach indywidualność, motywacja, zaangażowanie, odpowiedzialność czy też wsparcie w trudnych sytuacjach jako predyktory warunkujące pozytywną reintegrację społeczną, odnoszące się do wspólnoty narkomanów, jak i osadzonych czy byłych więźniów.
(z recenzji dr hab. Anny Kieszkowskiej)
Książka jest próbą opisania, zbadania, zrozumienia i zinterpretowania zagadnień resocjalizacyjnych i readaptacyjnych, rozpatrywanych przez pryzmat nie tylko teorii, ale również praktyki wychowania, kształcenia czy kreowania i tworzenia modeli tzw. lepszej rzeczywistości zarówno w przestrzeni zamkniętej z pozbawieniem wolności jako konsekwencją, jak i otwartej w środowisku wolnościowym.
(z recenzji dra hab. Sławomira Przybylińskiego)