Opis
Książka przygotowana dla kierowników jednostek pomocy społecznej.
Publikacja to źródło fachowych informacji, z którego dowiedzą się Państwo:
jak uniknąć błędów, które najczęściej popełniano w JPS, a które stwierdziły RIO podczas kontroli?
jakie niedociągnięcia stwierdzono podczas kontroli wojewody i na co kontrolerzy zwracają szczególną uwagę?
jak NIK oceniła wywiązywanie się JPS z realizacji swoich obowiązków?
jak sanepid przeprowadza nadzór zapobiegawczy i bieżący nad DPS-ami?
jakie obowiązki ciążą na JPS w związku z ochroną danych osobowych i jakie są zasady przeprowadzania kontroli przez GIODO?
kiedy PIP może wszcząć kontrolę i jaki jest przebieg postępowania?
Ponadto z publikacji dowiedzą się Państwo jak wprowadzić i nadzorować kontrolę zarządczą z uwzględnieniem wskazówek zawartych w standardach kontroli zarządczej oraz w wytycznych samooceny kontroli finansowej.
W pierwszej części publikacji opisano najważniejsze kontrole zewnętrzne, które są przeprowadzane w jednostkach pomocy społecznej. Są to: kontrola wojewody, RIO, NIK, GIODO, PIP, kontrola gminy i powiatu oraz nadzór sanepidu. Do każdej kontroli dołączono informacje o najczęściej popełnianych nieprawidłowościach, które wykryły poszczególne organy kontrolne. Pomoże to czytelnikom zweryfikować, czy w ich jednostce również nie dochodzi do podobnych lub takich samych nieprawidłowości.
Drugą część publikacji poświęcono kontroli zarządczej. Pomimo, że kontrola zarządcza obowiązuje od 1 stycznia 2010 r., to wciąż budzi wiele wątpliwości, szczególnie w przypadkach wdrożenia jej procedur, czy oceny ryzyka. W książce opisano jak kontrola zarządcza powinna być wdrożona i utrzymana z uwzględnieniem standardów kontroli zarządczej i procedur samooceny z kontroli finansowej.