Opis
Reforma oświaty stała się faktem nieodwracalnym. Głównym jej celem jest nie tylko formalna zmiana systemu edukacji, wprowadzająca trójstopniowość kształcenia ale przede wszystkim zmiana formy kształcenia.
Szczególnie radykalny przewrót nastąpił w I etapie kształcenia matematyki. Głównym hasłem nauczania stała się integracja przedmiotowa rozumiana w ten sposób, że zachowuje się autonomię matematyki, ale łączy sieją z zadaniami realizowanymi do tej pory na lekcjach geografii, fizyki i chemii. Ścieżki międzyprzedmiotowe stanowią atrakcyjną formę dla nauczania wielu przedmiotów.
Pozytywnym skutkiem nowego podejścia do nauczania matematyki jest wyraźny wzrost zainteresowania nauczycieli matematyki doskonaleniem zawodowym. Równocześnie zaczęły się pojawiać różnorodne opracowania matematyczne będące wynikiem przemyśleń doświadczonych nauczycieli. Prezentowane opracowanie jest właśnie efektem wspólnej pracy nauczycieli, którzy odbywali zajęcia w ramach Studium Przyrodniczego ,,Nauczanie Matematyki" na Wydziale Matematyki i Informatyki i wykładowców tego Studium.