Opis
Celem monografii jest:
• zaprezentowanie modeli finansowania uczelni publicznych w wybranych krajach
europejskich
• przedstawienie nowych zasad finansowania uczelni w Polsce
• objaśnienie roli nakładów na działalność B+R w finansowaniu uczelni wyższych
• wskazanie problemów i propozycji związanych z pomiarem nakładów i kosztów
działalności badawczo-rozwojowej w uczelniach publicznych
• przedstawienie istoty i zasad ustalania kosztów uzyskania przychodów z tytułu praw
autorskich nauczycieli akademickich w świetle regulacji i interpretacji prawnych,
w szczególności unormowań podatkowych
• wskazanie możliwych rozwiązań udokumentowania oraz wartościowania działalności
zatrudnionych na uczelniach nauczycieli akademickich, które dostosują wartość
wypłacanych wynagrodzeń za dzieła powstałe w ramach pracy etatowej w sposób
umożliwiający akceptację przyjętych rozwiązań przez instytucje skarbowe.
Autorami monografii są pracownicy Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Szczecińskiego
i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu