„To pierwsza poważna książka o Kraftwerku napisana przez kogoś spoza zespołu, w którym grałem przez piętnaście lat”.
Karl Bartos
„Powszechnie wiadomo, że OMD ma wobec Kraftwerku ogromny dług wdzięczności, jeśli chodzi o wpływ jego muzyki. David Buckley napisał prawdopodobnie najlepszą książkę o Kraftwerku, jaka kiedykolwiek powstała (…). Musisz mieć tę książkę!”
z oficjalnej strony OMD
Kraftwerk, jeden z najbardziej wpływowych zespołów w historii popu, wylądował na muzycznej scenie lat 70. niczym UFO. Członków grupy fascynowała powojenna niemiecka kultura przemysłowa i postęp techniczny, a dzięki rewolucyjnej płycie Autobahn zyskali sławę muzycznych wizjonerów. Porzuciwszy instrumenty akustyczne na rzecz syntezatorów i automatów perkusyjnych, inspirację czerpali z ekspresjonizmu i futuryzmu. Ta „multimedialna grupa artystyczna”, jak ją nazywa jej obecny lider Ralf Hütter, roztaczała przed swymi wielbicielami wizje ludzkości żyjącej w symbiotycznym związku z maszynami – dzisiejszej rzeczywistości. Przy jej muzyce weszliśmy w wiek informacji…
Fetowana po obu stronach Atlantyku, zakazana w Niemczech Wschodnich, w 1981 roku grała dla półrocznej Solidarności. Kraftwerk inspirował tuzy z całego spektrum sceny muzycznej, od Davida Bowiego, Gary’ego Numana, Ultravox, Depeche Mode, po Nine Inch Nails i Rammstein. Bez niego nie byłoby hip-hopu, techno i house…
David Buckley nakreślił najpełniejszy obraz kariery tej niepowtarzalnej i tajemniczej formacji, jaki kiedykolwiek powstał.
W czerwcu 2013 roku Kraftwerk jako gwiazda Malta Festival Poznań 2013 zaprezentuje jedyny koncert 3D w Polsce
DAVID BUCKLEY urodził się w 1965 roku w Liverpoolu. Na tamtejszym uniwersytecie studiował historię oraz muzykę popularną, a na Manchester University literaturę. W 1993 roku obronił pracę doktorską. Pracował jako wykładowca uniwersytecki, dziennikarz muzyczny, napisał sześć książek na temat muzyki, w tym wielokrotnie wznawianą David Bowie: Strange Fascination. „The Guardian” nazwał go „najlepszym z kilkunastu biografów Bowiego”. Pozostałe, również docenione przez krytyków książki poświęcił Eltonowi Johnowi oraz R.E.M., Roxy Music i The Stranglers.
Od 2002 roku mieszka w Monachium, współpracuje z miesięcznikiem muzycznym „Mojo”.
„Buckley dotarł do serca zespołu, rozpoznając jego ukryte mechanizmy. Opisuje jego często nie rozumiane, a zarazem przełomowe albumy od Autobahn po Computer World i echa, jakimi odbijają się w muzyce po dziś dzień”.
„Buckley wykonał świetną robotę, przenikając przez artystyczną aurę mistycyzmu otaczającą zespół, przeprowadzając wywiady z rozproszonymi członkami grupy i umieszczając ich robopop w szerszym kontekście poczucia winy i modernizacji powojennych Niemiec”.
Ludovic Hunter-Tilnet, „Financial Times” – Najlepsze Książki 2012 roku
„Fascynująca historia wpływowej niemieckiej grupy i jej dokonań zaprezentowana na tle niesamowitego tła sceny kulturalnej, która pomogła ukształtować jej wyjątkowe brzmienie (…). Buckley potrafi doskonale wyważyć perspektywę historyka zespołu i nieposkromioną pasję fana. Końcowy efekt to pieczołowicie udokumentowana, niezwykle wciągająca książka – bez dwóch zdań wspaniała biografia zespołu”.
Digital Journal
„Innowacyjni, wpływowi i denerwująco nieuchwytni teutońscy elektroguru z Kraftwerku są jedną z najczęściej analizowanych i jednocześnie najmniej rozumianych grup w historii współczesnej muzyki. To niemal zbrodnia nie lubić ich chirurgicznie perfekcyjnego futurystycznego popu, a jednak pod nieskazitelną powierzchnią wydaje się być niewiele, co można by naprawdę pokochać. Erudycyjna, wciągająca i gruntownie dokładna praca Buckleya to próba dostania się pod syntetyczną skórę Kraftwerku i sięgnięcia jeśli nie do serca, to chociaż do mózgu grupy”.
„Classic Rock”
„Najbardziej kompletna biografia ojców chrzestnych muzyki elektronicznej”.
Electronically Yours