Opis
„Królestwo” to gra łącząca w sobie cechy gry strategicznej i przygodowej. Jej unikalną cechą jest zaakcentowanie zagadnień etycznych. Gra może mieć przez to znaczenie wychowawcze i formacyjne. „Królestwo” pozwala przećwiczyć uczestnikom w tzw. rzeczywistości wtórnej (czyli na płaszczyźnie zabawy) szereg wyborów moralnych. W toku rozgrywki poszczególne zdarzenia i wybory prowadzą do określonych konsekwencji, co pozwala dzieciom zauważyć związek między konkretnymi sytuacjami a wartościami, które się w nich ujawniają. Treści wychowawcze są ukryte pod warstwą fabuły, która rozwija się w zależności od postępów graczy (grę uzupełnia bajka, której dwie części należy odczytać przed i po rozgrywce).
Zadaniem gry nie jest sprawdzanie lub doskonalenie WIADOMOŚCI graczy (jak w grach edukacyjnych), lecz stworzenie okazji do ZASTOSOWANIA w trakcie zabawy wiedzy o tym, co jest dobre i złe oraz PRZEŻYCIA na płaszczyźnie fikcji konsekwencji, jakie przynoszą ze sobą wybory moralne.
Treść gry jest baśniowa, a przekaz Ewangeliczny dociera do dzieci nie przez GRAFIKĘ lub TEKST, ale poprzez MECHANIKĘ gry. Oznacza to, że gracz może PRZEĆWICZYĆ wybory i zachowania, o których mówi Biblia w trakcie „zwykłej” gry planszowej. Przyzwyczaja to do kierowania się wskazaniami sumienia w życiu codziennym.
Inaczej niż w większości gier o charakterze religijnym, we wspólnej rozgrywce mogą się spotkać osoby WIERZĄCE i NIEWIERZĄCE. Na żadnym etapie gry nie jest sprawdzana wiedza religijna. Doświadczenie pokazuje również, że większość dzieci nie orientuje się, że fabuła gry oparta jest na Ewangelii i mimo to, odczuwają dużą przyjemność z zabawy, opierając się w swoich wyborach na zasadach wg których są wychowywane.
Gra dla 2-6 gracyz, wiek 8+