Opis
Autorzy książki poruszają istotne problemy współczesnej kultury czytelniczej i informacyjnej. Poszukując odpowiedzi na pytanie, kim jest czytelnik/odbiorca doby cyfrowej, odwołali się nie tylko do dorobku bibliologii i informatologii, badań użytkowników bibliotek i informacji, ale również do dziedzin pokrewnych, zwłaszcza edukacji polonistycznej i medialnej, nauki o komunikowaniu oraz badań kultury współczesnej. Podejmują zagadnienia kultury informacyjnej, wprowadzając w specyfikę sieci i istotę funkcjonowania informacji w przestrzeni cyfrowo-sieciowej. W książce znalazły miejsce praktyczne zagadnienia edukacji informacyjnej, stanowiącej obecnie klucz do współczesności. Wychodząc naprzeciw potrzebom rozwijania kompetencji informacyjnych, pozwalających na sprawniejsze korzystanie z dobrodziejstw nowych technologii, pokazano m.in. możliwości wykorzystania oprogramowania open source. Publikacja prezentuje także zagadnienia z obszaru tradycyjnych źródeł informacji, zwłaszcza dotyczące sprawności informacyjnej bibliografii lokalnych wydanych w Polsce.