Opis
O pięknie i odbiorze każdego tekstu decyduje także jego zapis. Odpowiednio dobrany krój liter, ozdobny inicjał, profesjonalny skład tekstu i przemyślany layout mogą bardzo silnie wzmocnić przekaz słowa pisanego. Dzięki znajomości zasad typografii możemy wywołać u odbiorcy uczucie, że oto ogląda coś estetycznego, eleganckiego, a wizualna perfekcja w wyjątkowy sposób uzupełnia informacyjną funkcję pisma. Co więcej, dopiero opanowanie sztuki typografii pozwala na tworzenie prawdziwie profesjonalnych logotypów czy grafik tekstowych.
Trzymasz w ręku książkę przeznaczoną dla wszystkich projektantów grafiki, którzy chcą korzystać z zasad typografii. Książkę tę doceni jednak każdy, kto chce się czegoś dowiedzieć o krojach pisma, o czcionkach i o tym, jak je rozpoznawać, wybierać i poprawnie stosować. Zamieszczono w niej mnóstwo praktycznych przykładów i ćwiczeń pogłębiających wiedzę i umiejętności typograficzne. Dzięki nim bardzo szybko zaczniesz tworzyć logotypy i emblematy, zaczniesz profesjonalnie składać tekst, a nawet projektować własne fonty!
Podczas lekcji typografii nauczysz się:
terminologii typografii, niezbędnej dla zrozumienia kolejnych zagadnień,
rozpoznawania, wybierania i łączenia fontów stosownie do potrzeb,
tworzenia monogramów i logotypów przy użyciu różnych fontów, również własnoręcznie opracowanych,
zasad profesjonalnego składu tekstu oraz poprawiania jego czytelności w projekcie,
zasad dodawania obrazów do liter: ozdobników, rysunków, dodatków dekoracyjnych.
Typografia — obowiązkowa lekcja dla każdego projektanta!