Opis
Wszystko, czego potrzebujesz,
aby tworzyć wydajny, elastyczny i bezbłędny kod!
* Jaki edytor wybrać?
* Jak działają systemy kontroli wersji?
* Jak zapewnić wysoką wydajność oraz bezbłędne działanie tworzonych rozwiązań?
Programista, jak każdy fachowiec, posiada perfekcyjnie dobrany zestaw narzędzi, pozwalający mu na szybkie, wygodne, elastyczne i - co najważniejsze - optymalne rozwiązywanie postawionych problemów. Wybranie odpowiednich narzędzi i skomponowanie ich zbioru zabiera często wiele dni, miesięcy, a nawet i lat. A przecież my, programiści, nie mamy aż tyle czasu! Koniecznie trzeba znaleźć jakiś szybszy sposób!
Najlepszą odpowiedzią na ten problem jest właśnie niniejsza książka. Dzięki niej opanujesz sposoby pobierania i instalacji różnych narzędzi, a nowo nabyta wiedza na temat sposobów zarządzania pakietami w różnych dystrybucjach na pewno nie pójdzie na marne. W kolejnych rozdziałach poznasz przebieg procesu kompilacji oraz dowiesz się, jak interpretować poszczególne błędy i ostrzeżenia. John Fusco omawia tu także edytory Vim oraz Emacs - ale nie wskazuje, który z nich jest lepszy! Dzięki książce "Linux. Niezbędnik projektanta" wykorzystanie systemów kontroli wersji nie będzie stanowiło dla Ciebie najmniejszego problemu. Na kolejnych stronach szczegółowo omawiane są zasady funkcjonowania jądra systemu oraz sposób działania procesów i komunikacji między nimi. Lektura kolejnych rozdziałów dostarczy Ci niezbędnych informacji na temat zapewniania wysokiej wydajności tworzonych rozwiązań oraz metod diagnozowania problemów z oprogramowaniem.
* Zdobywanie i instalacja oprogramowania open source
* Proces kompilacji kodu źródłowego
* Zarządzanie pakietami w różnych dystrybucjach
* Interpretacja komunikatów o błędach i ostrzeżeń
* Edytory plików tekstowych
* Wykorzystanie systemów kontroli wersji
* Funkcjonowanie jądra systemu operacyjnego Linux
* Wykorzystanie procesów
* Komunikacja między procesami
* Diagnozowanie problemów z komunikacją pomiędzy procesami
* Zwiększanie wydajności tworzonych rozwiązań
* Wykrywanie problemów w napisanym oprogramowaniu