Opis
Książka ukazała się w USA w czerwcu 2013 r. nakładem wydawnictwa McGraw-Hill.Choć w tej chwili znajduje się na 73 484. miejscu w rankingu Amazon.com najlepiej sprzedających się książek, także w Amazon.com znajduje się informacja, że książka trafiła na listy bestsellerów WSJ oraz NYT.Autor definiuje lojalność 3.0 jako sumę motywacji, wykorzystania ogromnej ilości danych o klientach (big data) oraz grywalizacji.Motywacja jako taka nie stanowi nowości.Nowością są natomiast przedstawione w książce metody analizy ogromnych ilości danych o klientach.Podobnie nowością jest wykorzystanie technik motywacyjnych stosowanych od lat w grach komputerowych, co przyjęło się określać mianem grywalizacji.I oczywiście nowością jest połączenie tych trzech elementów w konkretne techniki motywacyjne.Pierwsza część książki jest poświęcona opisowi tych technik.Mimo że zwłaszcza techniki analityczne z dziedziny big data nie należą do łatwych zagadnień dla laika spoza branży IT, autorowi udaje się dokonać przeglądu tych technik w sposób przystępny.To samo dotyczy wykorzystania motywacji stosowanych w grach komputerowych w grywalizacji.Druga część książki zawiera kilkanaście studiów przypadku z różnych branż. Okazuje się, że metody przedstawione w książce stosują m.in. takie znakomite firmy jak SAP, Adobe, Kraft czy Ford.Z kolei trzecia część książki to rodzaj poradnika, jak wprowadzać techniki opisane w książce w życie.Oczywistą wartością książki jest to, że koncepcję grywalizacji - zarówno na