Opis
Oddajemy do rąk Czytelników najnowszy tom "Lubelskiego Rocznika Pedagogicznego" w całości poświęcony zagadnieniom wychowania resocjalizującego, analizowanego w kontekście probacji, penitencjarystyki, opieki zastępczej, diagnozy resocjalizacyjnej i niedostosowania społecznego. Wypowiadając się na temat wychowania resocjalizującego, mamy na myśli świadome i zorganizowane działania podejmowane przez pedagogów, wychowawców, kuratorów sądowych, nauczycieli, pracowników służb społecznych i mundurowych, których celem jest dokonanie pozytywnych przeobrażeń w osobowości i zachowaniu osoby resocjalizowanej. Wychowanie resocjalizujące dąży nie tylko do wygaszenia destruktywnej aktywności jednostek społecznych, ale również do wyzwalania w nich zdolności do autoresocjalizacji, polegającej na kształtowaniu postawy odpowiedzialności za własny rozwój w zgodzie z wymaganiami i oczekiwaniami społecznymi.