Opis
Publikacja ta jest kierowana do terapeutów, rodziców i nauczycieli dzieci z niepełnosprawnością ruchową. Autorka omawia metodę przygotowania tych dzieci do szkoły przedstawia zarówno podstawy teoretyczne, jak i materiał ćwiczeniowy. Kolejne rozdziały zawierają: podstawy wychowania i kształcenia dziecka niepełnosprawnego, informacje na temat wybranych schorzeń będących przyczyną wystąpnienia niepełnosprawności ruchowej, opis popularnych metod usprawniania oraz ich wpływu na rozwój umysłowy i emocjonalny, propozycje mądrych zabaw z dzieckiem już od pierwszego roku życia, propozycje zajęć aktywizujących itd. Całość opiera się na poglądach J. Piageta, J.S. Brunera, F. Affolter, M. Tyszkowej, M. Przetacznik-Gierowskiej.Program przestawiony w książce nie wymaga wielkich nakładów finansowych, skomplikowanych narzędzi czy pomocy....publikacja wzbudza ciekawość poznawczą i niewątpliwie zasługuje na wyróżnienie nie tylko ze względu na dobór treści, ale również sposób ich zaprezentowania. Autorka z imponującym zaangażowaniem i znawstwem podejmuje ważne problemy dotyczące sposobów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci niepełnosprawnych ruchowo.(...) publikację należy polecić wszystkim zainteresowanym losem dzieci z zaburzeniami ruchowymi nauczycielom przedszkoli i szkół, rodzicom i wychowawcom, pedagogom i psychologom, a także studentom kierunków pedagogicznych.dr Ewa DrozdSpis treści:1. Uwierz w możliwości swojego dziecka2. Wybrane schorzenia stanowiące przyczynę niesprawności narządu ruchu3. Wpływ wybranych metod rehabilitacji na rozwój umysłowy i emocjonalny dzieci4. Możliwości wspomagania dziecięcej aktywności5. Rola zabawy w rozwoju psychofizycznym dzieci aspekty teoretyczne6. Mądre zabawy z naszym dzieckiem zabawa dziecka z zaburzeniami ruchu7. Propozycje aktywizujących zajęć indywidualnych lub grupowych8. Przygotowanie dzieci z zaburzeniami ruchu do szkoły9. Możliwości wyrównywania szans edukacyjnych