Opis
Motywem przewodnim ""Zadań"" jest kształcenie umiejętności, z jednej strony - czytania, interpretowania i przetwarzania treści map, diagramów i wykresów, z drugiej - rozwijanie zdolności do wypowiadania się za pomocą najbardziej swoistego dla geografii języka przedstawień geograficznych, a kartograficznych w szczególności. Obok zadań polegających na budowaniu wyobrażeń określonego terenu na podstawie obrazu kartograficznego, są zadania wymagające od ucznia tworzenia uogólnień na podstawie obserwacji terenowych. Niezaprzeczalnym walorem opracowania jest aspekt praktyczny wielu zadań. W dobie rosnącej mobilności społeczeństwa, posługiwanie się planem i szczegółową mapą, musi być objęte kanonem wiedzy wykształconego człowieka.Ze względu na formę opracowania ""Zadania"" są publikacją, która wytycza nowe standardy w zakresie środków dydaktycznych do nauczania geografii. Na rodzimym rynku wydawniczym nie ma opracowania, które w porównywalny sposób uwzględniałoby potrzeby edukacji kartograficznej na poziomie zreformowanej szkoły.