Gastronomia jako ogniwo sfery usług pełni ważne funkcje gospodarcze i społeczne. Dostarczając wysoko przetworzone produkty żywnościowe, może się przyczyniać do unowocześnienia spożycia oraz korzystnie wpływać na poziom życia ludności.
 
Książka stanowi całościowe opracowanie z dziedziny marketingu w gastronomii.
Autor omówił w niej:
·  pojęcie i rolę gastronomii w gospodarce rynkowej,
·  istotę i specyfikę marketingu w gastronomii,
·  usługę gastronomiczną jako produkt,
·  strategie produktu w gastronomii indywidualnej i systemowej,
·  dystrybucję usług gastronomicznych,
·  kształtowanie cen w gastronomii,
·  promocję usług gastronomicznych,
·  usługi gastronomiczne jako komponent produktu w hotelarstwie,
·  usługi gastronomiczne jako czynnik podnoszenia konkurencyjności produktu w hotelarstwie.
 
Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych oraz słuchaczy szkół o profilu turystycznym. Dostarcza niezbędnej wiedzy osobom zatrudnionym w biznesie restauracyjno-hotelarskim.