Opis
Dynamiczny i trudny rynek, zmiana potrzeb i preferencji konsumentów zwiększają zapotrzebowanie na informacje o rynku, generują potrzebę stałego doskonalenia struktur, procedur, komunikacji i strategii oraz wymagają wnikliwego, uważnego spojrzenia na klienta i partnerów rynkowych.Książka prezentuje cechy i tendencje zachowań rynkowych konsumentów w Polsce poprzez wpływ czynników marketingowych, które zidentyfikowano w procesie badań oraz analizy zależności zmiennych na bazie przede wszystkim źródeł pierwotnych, ale także i wtórnych. Opracowanie przedstawia szerokie ujęcie zachowań nabywczych konsumentów, zwraca uwagę na stopień trudności ich badania, poszukiwania zależności i implikacji w układzie interakcji działań marketingowych - reakcji segmentu klientów - budowania zaufania, relacji oraz partnerstwa. Przedstawia również istotny obszar badań dotyczący etyki w zachowaniach przedsiębiorstw i jej wpływu na postępowanie konsumentów. Publikacja zawiera charakterystyki i opinie konsumentów w kontekście ich zależności od sposobów oraz metod działań marketingowych w obszarze kształtowania oferty i obsługi segmentów docelowych, a także rekomendacji w odniesieniu do praktycznych zastosowań.Książka adresowana jest do podmiotów funkcjonujących na konkurencyjnym i trudnym rynku, partnerów transakcji handlowych, studentów interesujących się marketingiem, badaczy tej sfery, ale także konsumentów, których opinia zawarta w opracowaniu dostarcza aktualnej, użytecznej wiedzy zarówno dla przedsiębiorstw, w procesach kształtowania strategii marketingowych, budowania zaufania i partnerstwa rynkowego, jak i dla samych konsumentów podejmujących decyzje oraz dokonujących wyborów rynkowych, ze względu na bezpieczeństwo transakcji oraz eliminowanie ryzyka straty.Opracowanie stanowi oryginalne studium z zakresu zachowań konsumenckich oraz poszerza istniejącą wiedzę na temat uwarunkowań zachowań rynkowych konsumentów w Polsce w drugiej dekadzie XXI wieku.